Як відкрити чайний магазин і зробити його прибутковим (част. 1)

Как открыть чайный магазин  и сколько можно заработатьУ цьому циклі статей ми постараємося стисло і, по можливості, дохідливо відповісти на найбільш поширені питання, пов'язані з відкриттям і веденням чайного бізнесу.

Сподіваємося, інформація виявиться корисною не тільки тим, хто вперше планує відкрити свій чайний магазин, але і тим, хто вже торгує чаєм.
Отже, почнемо.

Як відкрити чайний магазин і скільки можна заробити, продаючи чай?
Це, напевно, найбільш поширені і хвилюючі питання для більшості підприємців-початківців. Почнемо з останнього і самого животрепетного питання — скільки можна заробляти на торгівлі чаєм?
Відповімо чесно - заробляти на продажу чаю можна дуже добре і стабільно, а можна i не окупити початкових вкладень. Втім, дане твердження справедливо і для будь-якого іншого роздрібного бізнесу.

Успіх вашого чайного магазину буде залежати від наступних факторів та їх сполучень:
-Концепція чайного магазину
-Формат
-Відповідність формату та концепції реальному розташуванню на місцевості
-Асортимент
-Бізнес-процеси і логістика
-Цінова політика
-Конкурентна обстановка
-Персонал

Спробуємо по порядку розглянути всі ці пункти і оцінити їх вплив на майбутню прибутковість чайного магазину.

Концепція чайного магазину.
Це те, з чого ви повинні починати. Концепція. Ваше бачення свого майбутнього магазину і його місця на ринку. Фактично – це чистий маркетинг і ваша фантазія.
Задайте собі кілька питань:
— Кому ви будете продавати і що? (визначте вашу цільову групу покупців і асортимент чайної продукції, найбільш затребуваний даною групою)
— Чому у вас будуть купувати??
— Чим ви будете краще конкурентів? (якістю? ціною? асортиментом?)

Дайте собі відповідь на ці питання. Перевірте на своїх друзях, знайомих, просто випадкових людях— чи справді відповіді на ці питання реалістичні і затребувані. Кращий варіант — перевірте відповіді на представниках цільової групи.

Формат чайного магазину.
Під форматом ми розуміємо фактичне втілення вашої концепції чайного магазину в життя і поєднання чаю з іншими групами товарів.
Буде це онлайн магазин (чайний інтернет-магазин, група/магазин в соціальній мережі або месенджері ) або офф-лайн магазин? Може бути, Ви захочете організувати торгівлю чаєм як домашній бізнес і просто додаткове джерело доходу на дому? Або Ви захочете займатися чайним бізнесом «по дорослому» і всерйоз?

Чи плануєте ви відкрити спеціалізований чайний магазин або чай буде продаватися разом з іншими групами товарів?

Якщо Ви плануєте торгувати супутніми товарами (наприклад, кондитерськими виробами, чайним посудом, аксесуарами, спеціями, сухофруктами), то яке співвідношення буде чаю та супутніх товарів? Чи не зашкодять супутні товари основної концепції?

Чи буде у вашому магазині продаватися тільки ваговий чай або тільки чай в упаковці? Якщо буде і ваговий чай і розфасований — то, в яких пропорціях?

Визначтеся з відповідями — від цього буде залежати ваш успіх.

Відповідність формату та концепції реальному розташуванню на місцевості.
Тут ніби все зрозуміло, але хочеться ще раз зупинитися на цьому питанні, оскільки часто саме невідповідність формату та концепції магазину реальному розташуванню стає причинами невдач.

Погодьтеся, нерозумно відкривати в «робітничо-селянському» кварталі магазин елітного китайського чаю із середньою ціною в кілька сот гривень за 50 г.

Точно також нерозумно в дорогому, елітному торговому центрі торгувати дешевим чаєм, налягаючи на те, що «.. чайок, звичайно, так собі, зате у нас дешево».

Вибирайте локацію майбутнього магазину виходячи з своєї концепції, або, на худий кінець - пристосовуйте свою концепцію під доступні варіанти локацій.

Читайте також:
Як відкрити чайний магазин і зробити його прибутковим (частина 2)- формування асортименту чайного магазину, асортиментні концепції і формати.

Як відкрити чайний магазин і зробити його прибутковим (частина 3)- бізнес-процеси чайного магазину, ціноутворення, конкурентне середовище, персонал...