Як відкрити чайний магазин і зробити його прибутковим (част. 2)
Формування асортимент чайного магазину.
Асортимент магазину повинен відповідати обраній концепції і формату торгової точки.
Крім того, саме асортимент буде визначати вашу рентабельність і популярність серед покупців, і відповідно — прибутковість всього чайного бізнесу.
Схематично розділити концепції \ формати чайних магазинів виходячи з асортименту можна на наступні види:
Магазини \ відділи елітного і плантаційного чаю.
Торгують тільки елітним і плантацiйним чаєм — найчастіше китайським і японським (пу-ер, юннань, хейсан, улуни (оолонг), кімун, сенча, генмайча, і тп).
З китайського можуть запропонувати індійський плантаційний чай (Ассам (Assam), Дарджілінг (Darjeeling), Нілгірі) і цейлонський ( Нувара Елія ( Nuwara Eliya), Ува (Uva), Dimbula (Дімбула)).
Чай в переважній більшості випадків продається на вагу. Ціна значно вище «звичайних» чаїв. Клієнтів не багато і в основному дійсно цінителі.
Дуже добре ця концепція поєднується з клубами чайної культури, навчанням чайної церемонії, клубами йоги, школами медитації, сходознавства і тп.
Магазини \ відділи вагового (і не тільки) ароматизованого чаю і кави.
Це найбільш широко представлена концепція сучасного спеціалізованого чайного відділу \ магазину.
Асортимент складається в основному з вагового і фасованого ароматизованого чаю німецького виробництва (торговельні марки на ринку України — «Камелія» , «Кофіті» (Coffeetea), «Світ чаю», «Чайна Країна (Українська чайна компанія),» Форсман», «Османтус», тощо).
Треба зазначити, що ароматизовані чаї німецького виробництва є стандартом якісного ароматизованого чаю з додаванням різних рослинно-плодових добавок — трав, квітів, ягід, фруктів.
Також у таких відділах \ магазинах можуть запропонувати як плантаціонние і елітні чаї (але в значно меншому асортименті), так і цейлонські ароматизовані чаї в упаковці (торгові марки – «Хайсон» (Hyson), «Хай Чоис» (HI CHOICE), «Джаф ти» (JAF TEA), «Тарлтон» (Tarlton), «Basilur», інші).
Дана концепція користується значно популярністю, так як демократична ціна робить даний товар елементом «доступною розкоші», а багатокомпонентний склад і п'янкий аромат — створюють у споживача відчуття дотику до чайної культури і бажання приходити і пробувати все нові і нові суміші.
Магазини \відділи\ торгові точки з упором в цейлонські і індійські чаї.
Найчастіше такі точки мають вихідці з Індії та Цейлону.
Пристрасть населення б. СРСР до цейлонських чаїв, доступність цін, а так само колоритний зовнішній вигляд продавців\господарів забезпечують такого формату свою нішу на чайному ринку.
Асортимент – торгові марки цейлонського походження — «Хайсон» (Hyson), «Хай Чоис» (HI CHOICE), «Джаф ти» (JAF TEA), «Тарлтон» (Tarlton), «Ти фо ю» (Tea4you), «Мервін» (Mervin), «Хеладив» (Heladiv), «Зеста» (Zesta), «Роял» (Royal), «Фарід» (Farid tea), «Райські птахи», «Ренді» (Randy tea), «Млесна» ( Mlesna), «Лівінгстон харвест» (LIVINGSTON HARVEST), «Майстер Ти» (Master Tea), FemRich «Асті» (Asti tea), «Фернти» (Ferntea), «Дольче Віта» (DOLCHE VITA), «Майстер Тім» (Master team), «Кволіті» (Quality), RAZIADIK, «Голден Ера» (Golden Era), «Ньюбі» (NEWBY), «Маричи» (Marici), «Ашвін» (ASHVIN), «Два павича» (Twin Павич), «Импра» (Impra), «Ти оф лайф» (Tea of Life), «Крестон» (Creston), «Рен ти» (Ren Tea), «Віндзор» (Windsor), «Даниельс» (daniel's), і багато інших.
Магазини чаю «у мене є все».
Розташовуються, в основному, на продовольчих ринках і торгують усіма можливими торговими марками чаю — від найдешевших до вище середнього.
Елітний та ваговий чай намагаються не продавати. Упор роблять на найбільш ходові позиції, промоут, дегустації і тп. не влаштовують, працювати намагаються обігом і низькими націнками.
Це, мабуть, основні концепції чайного магазину за асортиментною ознакою. Ви можете віднести свій майбутній магазин до однієї з них або придумати щось своє, нове.
Єдине, що можна порадити в плані асортименту і що буде універсальним для будь-якої концепції — постарайтеся створити широку палітру чайних смаків, але без повторень.
Перш за все, у вас повинні бути класичні і загальноприйняті чайні смаки — такі як чай чорний з бергамотом, чай зелений з жасмином, чай зелений з сау-сепом і тп.
Крім того, намагайтеся регулярно додавати в асортимент нові і оригінальні чайні суміші — відвідувачі чайних магазинів завжди шукають щось свіже, незвичайне і не банальне.
Тому, якщо у вас будуть свіжі та оригінальні чайні суміші, яких немає в інших торговців, то ви швидко отримаєте постійною клієнтурою, крiм того і націнка за ексклюзив завжди вище.
І, як сказано вище — уникайте дублювання!
Навіщо вам на полиці 12 цейлонських торгових марок чаю з однаковим смаком «зелений чай з соу-сепом»? або «чай чорний з бергамотом»?
Достатньо мати одну торгову марку з найкращим смаком, а від інших виробників взяти ті смаки, яких у вас ще немає.
Розумно використовуйте свої торгові полиці!
Читайте також: