Фасування чаю під власною торговою маркою: як запустити свій бренд

Фасовка чая под собственной торговой маркой: как запустить свой бренд

Якщо у вас вже є розуміння, що чай — це перспективний товар з регулярним попитом і гарною націнкою, а особливо якщо у вас вже є досвід у його продажу — рано чи пізно ви прийдете до ідеї запуску лінійки чаю під власною торговою маркою.

І це абсолютно слушна думка: вона дозволяє вирізнитися серед конкурентів і значно підвищити свою маржу.

При цьому все не так складно, як може здатися. Вам не доведеться будувати чайну фабрику або купувати плантацію десь в Шрі-Ланці.

Досить вибрати надійного партнера, що працює за схемою Private Label (контрактного виробництва) — саме так працюють тисячі компаній по всьому світу: від локальних магазинчиків до великих мереж.

Це чесна, прозора і робоча модель: ви створюєте цінність через ідею, концепцію, позиціонування, упаковку та маркетинг — а всю «брудну» виробничу частину віддаєте на аутсорс.

Тепер давайте розберемося, як це виглядає на практиці.

1. Концепцією бренду

Перше питання — для кого ваш чай?
Виберіть нішу і цільову аудиторію. Від цього залежить буквально все: які чаї закуповувати, як їх упаковувати і як просувати.

Наприклад, це може бути:
— серія чаїв для відновлення після спорту;
— естетичний чай для вечірнього ритуалу;
— тревел-набори «чай + плоска чашка»;
— лінійка чаїв з українським регіонам;
— функціональні мікси з добавками;
— «мемасные» чаї для TikTok і Instagram.

Тут повна свобода. На будь-який продукт знайдеться свій покупець.
Але ви повинні чітко розуміти: хто він, в якому він настрої і за що він платить.

2. Канали збуту

Ще на стадії розробки продукту задайте собі головне питання:
кому і як ви хочете продавати чай?

Вимоги у всіх різні:

Великі продуктові мережі — попросять купу сертифікатів, наявність ПДВ, відстрочку оплати на 60-90 днів, а іноді і оплату за «вхід в мережу».

Невеликі чайні магазини— красиву упаковку, ходової асортимент і швидку доставку.

Instagram-аудиторія — емоції, стиль, особистий контакт і сторителлинг.

Запам'ятайте: не буває універсального чаю для всіх клієнтів і всіх каналів.
Хочете догодити всім — ризикуєте не потрапити нікуди.

Рішення одне: під кожен канал збуту — свій продукт, свій бренд, своє позиціонування.

3. Знайдіть постачальника чаю

Ви можете купувати якісний розсипний чай оптом — як в Україні, так і за її межами. Головне — знайти партнера, який пропонує не тільки широкий асортимент готових чаїв, але і можливість розробити унікальну рецептуру спеціально під вас.

Вибір залежить виключно від вашого бачення бренду, його позиціонування і стратегії просування.

Наша чайна компанія «Камелія» готова надати вам широкий асортимент як вже готових рецептур, які користуються успіхом серед покупців в Україні, так і послуги з розробки ваших власних, авторських купажів з унікальними смаками і властивостями.

4. Скільки смаків потрібно на старті?

Звичайно, все залежить від вашої концепції, але в більшості випадків — якщо ви не Lipton з його безсмертним Yellow Label — двох сортів вам навряд чи вистачить. Оптимально почати з 5-7 (максимум 10) продуманих, унікальних позицій. Головне — не просто різні смаки, а різні смисли і призначення. Наприклад: чай «для ранку», «вечірній», «для імунітету», «стресу» і т. д. Люди купують не сам чай — а те, як вони себе почувають після нього.

5. Упаковка вирішує?
Вирішує — але не завжди.

Якщо ви робите подарунковий чай, то так — зовнішній вигляд виходить на перший план. Все повинно бути барвисто і «по-багатому», а ось що всередині упаковки — вже не так важливо.

Але якщо ви розробляєте і продаєте функціональні чаї (наприклад, для детокс, сну або тиску), — головне, щоб вони дійсно працювали і давали заявлений ефект. Ну і, звичайно, щоб ви вміли донести їх цінність до кінцевого споживача.

Аналогічно, якщо мова про лінійку чаю для HoReCa — цілком підійде непомітна промислова упаковка по 0,5–1 кг з простою, інформативною етикеткою. Для клієнтів у цьому сегменті головне — логістика, стабільність смаку і зовнішній вигляд чаю вже в чашці, а не на полиці, де упаковку ніхто не побачить.

Так що упаковка, безумовно, важлива, але далеко не завжди. Красива коробка може привернути увагу і допомогти продати перший раз, але утримати клієнта зможе тільки ефект. Повторні продажі роблять не бантики, а результат. Наскільки сподобався чай — і захочеться його знову.

6. Фасовка готового продукту

Залежно від концепції бренду та бюджету, ви можете піти двома шляхами:

– Отримати готову чайну суміш від постачальника і самостійно розфасувати її у відповідності зі своїм баченням і можливостями. У цьому випадку можна обмежитися етикетками на самоклеючому папері, дой-паком і найпростішим запайщиком пакетів.

Такий варіант ідеальний на старті і при обмеженому бюджеті, так як дозволяє працювати з мінімальними накладами і, відповідно, з мінімальними витратами.

– Доручити фасування готової чайної суміші спеціалізованому підприємству або (найчастіше) самому постачальнику, у якого ви замовляли чай.

Це, безумовно, самий простий шлях — зроблять всю роботу за вас. Але не найдешевший. Замовлення обсягом 100-200 упаковок ніхто виконувати не буде: мінімальний тираж починається від декількох тисяч, а частіше — від десятків тисяч упаковок.

Тому такий варіант варто розглядати «на виріст» — коли ви вже експериментували, розфасували самі, протестували попит, отримали зворотний зв'язок і тепер готові замовити велику партію готової продукції під своїм брендом.

7. Продавайте, тестуйте, докручивайте

Коли готовий продукт зьявится у вас на руках — саме час запускати продажи.
Тестуйте обрані канали збуту, вносьте корективи в продукт, упаковку, концепцію. «Допиливайте» товар під вимоги ринку.

Ніяких чарівних кнопок не існує. Працює тільки те, що ви робите системно і регулярно.
І якщо продукт вийшов дійсно гарним, а концепція «потрапила» в ринок — ваш власний чайний бренд обов'язково злетить.

Висновок
Запустити свій чайний бренд — реально. Це не про мільйони вкладень, а про розуміння ринку, правильну концепцію і готовність тестувати.

Починайте з головного — кому і як будете продавати. Все інше — чай, упаковка, рецептури, фасовка — можна вирішувати.

А якщо потрібен партнер, який допоможе з якісним продуктом, адаптацією під ваш ринок, розробкою рецептур і допомогою з фасуванням - ми завжди на зв'язку.

Приєднуйтесь до нас і будемо заробляти разом!