Як просувати чайний бізнес в інтернеті: 5 каналів, які спрацювали у наших клієнтів

Навіть якщо основа вашого чайного бізнесу — офлайн-магазин або чайна, ігнорувати інтернет як інструмент просування і продажів чаю просто нераціонально.
Цифрові канали не тільки розширюють обсяги і дозволяють продавати чай по всій країні, але і підвищують впізнаваність вашого локального закладу, зміцнюють довіру до бренду, дають корисний зворотний зв'язок і відкривають шлях до масштабування без значних витрат.
Ми зібрали 5 простих і ефективних способів онлайн-просування, які довели свою результативність на практиці наших клієнтів і партнерів.
1. Маркетплейси: OLX, Prom, Rozetka
В України такі популярні маркетплейси як OLX , Prom, та інші, дозволяють безкоштовно або умовно-безкоштовно створити повноцінну вітрину для свого бізнесу, причому на майданчиках, які вже відвідують десятки тисяч зацікавлених покупців щодня. Так, конкуренція тут висока, і є навіть свої внутрішні платежі та комісії.
Але зате не потрібно залучати трафік з нуля — люди вже шукають чай на подібних майданчиках, а це особливо важливо для підприємців-початківців з обмеженим рекламним бюджетом.
Звичайно, щоб виділитися вам доведеться постаратися: якісні фотографії, докладні і «смачні» описи, оригінальні назви. Замість однотипних оголошень на кшталт «Чай оптом» або «Продам чай», краще написати щось, що викликає емоції та інтерес: наприклад, «Чай від стресу», «Імунний збір», «Чай для романтичного вечора».
Чим більш оригінальними i душевними будуть ваші назви, описи і фото товару, тим більше у вас буде переглядів і, отже, нових клієнтів.
2. Instagram і TikTok, Shorts і Reels — «машини продажів» нашого часу
Подобається це комусь чи ні, але короткі відео, що створюють «вайб», настрій і хайп — це сучасні машини продажів, якi здатні зробити вірусним практично будь-який товар за лічені години. Головне — візуальний стиль і емоції.
На щастя, чай — це як раз про атмосферу, естетику, ритуали і настрій. Такий контент ідеально заходить в соцмережі.
Наші клієнти одержують перші замовлення вже з перших коротких відео: розпакування чаю, міні-огляди різних сортів, естетика заварювання, сторіс з життя — на тлі чаю і з чаєм в кадрі.
Алгоритми зараз прихильні до Reels і TikTok: один вдалий ролик може набрати тисячі переглядів і привести десятки замовлень.
3. Чайний блог\сайт\ресурс
Власий майданчик в інтернеті — це цінний стратегічний актив, який при правильному підході буде регулярно залучати «теплих» клієнтів з пошукових систем і зміцнювати довіру до вас як до експерта.
Створіть корисний авторський ресурс про чай з живим, зрозумілим і практичним контентом: огляди чайного ринку, рецепти чаю і частувань до нього, новинки, ваші особисті розпакування та дегустації. Діліться тим, що вам сподобалося, а що — ні, відповідайте на запитання чiтачiв, публікуйте корисну інформацію для людей.
Так ви не тільки привернете природний (і безкоштовний) трафік з пошукових систем, але й заробите репутацію людини, якій довіряють у чайній темі.
А вже лояльної аудиторії, яка цікавиться чаєм і сприймає вас як експерта, продавати продукцію на регулярній основі буде куди простіше. Додатковий бонус — співпраця з рекламодавцями та продаж супутніх товарів (чайна кераміка, солодощі, аксесуари) з промокодами: все це допоможе швидко окупити вкладення в ваш інтернет-проект.
4. Telegram і розсилки
Як тільки ви продали хоча б кілька упаковок чаю — починайте збирати свою «чайну тусовку» в Telegram.
Якщо людина купила ваш чай і залишилася задоволенною — з ний можна і потрібно продовжувати спілкування. Адже чай — це товар постійного попиту, і не варто обмежуватися одноразовим продажем.
Чайний Telegram-канал — це спосіб зібрати лояльну аудиторію, налагодити особистий контакт, відповідати на питання, приймати швидкі замовлення, ділитися новинками і створювати свою атмосферу. Чiтачi цінують неформальність і залученість, з задоволенням повертаються за чаєм знову і приводять друзів.
5. Микроинфлюенсеры, локальні блогери і спільні проекти
В інтернеті завжди можна знайти партнерів для співробітництва, яке вигідно обом сторонам.
Від простої реклами у микроинфлюенсеров буквально «за пачку чаю» — до спільних продажів, наприклад, з пасікою, яка пропонує екологічно-чистий мед з вашого регіону, або з гончарною майстернею, яка створює ексклюзивні чашки ручної роботи.
Набори кшталт «чай + мед» або «чай + чашка» сприймаються краще, ніж ті ж товари окремо, особливо в якості подарунків до свят. Такі колаборації не тільки підвищують цінність пропозиції, але і допомагають розширити аудиторію за рахунок чiтачiв і клієнтів партнера.
Головне — вибирати партнерів «свого масштабу»: так простіше домовитися, а співпраця буде взаємовигідною.
Висновок
Якщо в основі вашого чайного бізнесу — здорова і корисна ідея, якщо ви дійсно створюєте цінність для споживача своїм продуктом, баченням і сервісом, то інтернет дасть вам можливість розповісти про це тисячам людей по всій країні — а при бажанні і по всьому світу.
Головне — використовувати його системно, творчо і з задоволенням.
І тоді, може і не миттєво, але успіх обов'язково прийде.
Приєднуйтесь до нас і будемо заробляти разом!